Пропонуємо до вашої уваги інтерв’ю для журналу All Retail, учасником якого став Владислав Махлай, директор Департаменту корпоративного бізнесу страхової компанії TAS Life .
Владислав поділився своїми переконаннями та аналізом щодо сучасної ситуації та трендів на страховому ринку України.
Тож влаштовуйтесь зручніше і приємного вам читання!

Владислав Махлай
All Retail: - Владиславе, яка ситуація на ринку страхування життя зараз? Які тенденції Ви спостерігаєте та які прогнози на найближчий рік?
Владислам Махлай: - Ринок страхування життя відновлюється, але не так стрімко, як, наприклад, ринок «non-life», де основним драйвером росту є інфляція цін (запчастини, ремонт авто, медикаменти тощо), що становить близько 30%. За перше півріччя 2023 року зростання ринку страхування життя склало всього 2,4 млн. грн за загальними преміями. У відсотках це практично нульове зростання.
На це вплинуло кілька факторів:
• Суттєве скорочення страхування життя через кредитування.
Поряд з цим, добровільне «bancassurance» - страхування через банки-партнери – помітно зростає.
• Зменшення платоспроможності та населення країни через війну.
Особливо це вплинуло на накопичувальні та пенсійні договори страхування. Дострокове припинення таких договорів із виплатою викупної суми зросло до 36%. Однак залучення нового бізнесу допомагає страховим компаніям перекрити таке скорочення бізнесу.
Корпоративний бізнес залишається стабільним. Компанії тільки посилюють захист своїх працівників в цей не простий час. Таким чином, 23% зростання бізнесу по ризиковим програмам перекриває падіння за накопичувальними та пенсійними договорами, яке становить мінус 75% за підсумками другого півріччя. Загальний приріст ринку корпоративного бізнесу становить 12,3%. Страхова компанія TAS Life продемонструвала найбільше зростання в корпоративному бізнесі серед компаній на ринку України – 22,8%.
Наступний рік буде залежати від перебігу війни в Україні. При продовженні інтенсивності бойових дій, схоже, не буде проривів у розвитку бізнесу страхування життя в 2024 році. Обмеженість аграрного експорту, падіння обсягів в металургії та ІТ секторі, еміграція населення будуть гальмувати швидке відновлення економіки. Страховому ринку буде бракувати перестрахових ємностей.
З іншого боку, вступ в дію оновленого законодавства про страхування призведе до посилення страхових інститутів. Ринок продовжать покидати випадкові страховики і він ще більше консолідується. Законодавча стандартизація послуг посередників також зробить агентів та брокерів більш професійними при консультуванні клієнтів.
All Retail: - Скажіть, будь ласка, які страхові продукти користуються найбільшим попитом серед роботодавців в Україні?
В.М.: - Традиційно, короткострокові продукти із строком дії до 1-го року з виплатами або організацією лікування при настанні хвороб або нещасних випадків є найбільш затребуваними серед корпоративних клієнтів. Такий бізнес займає 97% в корпоративному портфелі страховиків. TAS Life в цьому сегменті пропонує наступні програми:
• «Персональний захист» - програма страхування, яка дозволяє отримати виплату у разі настання страхового випадку, з покриттям військових ризиків та додаткового сервісу – телемедицини.
• «ТАС-Лікар»: організація лікування критичних захворювань в Україні та за кордоном «під ключ»: від повторної діагностики до оплати витрат на проїзд, проживання, лікування Застрахованої особи, та особи, яка її супроводжує тощо.
• «Пенсійний капітал», на жаль, залишається недосяжною мрією для співробітників в Україні. Роботодавці не готові інвестувати в такі довгострокові проєкти. Вони просто поки не можуть планувати свою діяльність в Україні на строк 10, 20 чи 40 років як передбачає пенсійна програма. Хоча, зауважу, що в цьому році зацікавленість відновилась серед потенційних клієнтів. Були і переговори, і презентації цієї програми.
![]()
All Retail: - Чи є пропозиції для тих співробітників, які знаходяться за кордоном? Чи актуально це зараз?
В.М.: - Безумовно, це актуально. Хоча за даними опитувань роботодавців - в середньому частка таких працівників становить не більше 5% від загальної чисельності колективів, компанії, звісно, хочуть захистити і таких осіб. Умови наших програм для працівників, які працюють та живуть в Україні нічим не відрізняються від умов страхування тих, які тимчасово перебувають за кордоном. Це наш принциповий підхід, бо ми розуміємо, що не від кращого життя люди покинули свої домівки та живуть закордоном.
All Retail: - На що Ви рекомендуєте звернути увагу роботодавцям та власникам бізнесу?
В.М.: - На сьогоднішній день перед керівниками бізнесу стоїть новий виклик, адже мотивувати та зацікавлювати людей стає дедалі важче. Тому всі бізнес-процеси в компанії необхідно будувати та змінювати таким чином, аби в центрі була людина та її комфорт. Тоді віддача для бізнесу буде в рази більшою, ніж у випадку коли під існуючі процеси підлаштовувати людей. Саме тому, програми страхування життя та здоров’я набувають ще більшу вагу в соціальних пакетах та однозначно заслуговують на центральне місце у створені системи мотивації для працівників.
All Retail: - Чи пропонує TAS Life якісь особливі умови власникам бізнесу в цей час?
В.М.: - Поряд з традиційними умовами захисту при захворюваннях та нещасних випадках (в т. ч. спричинених військовими діями) для власників малого або середнього бізнесу, підприємства яких були релоковані у інше місто в зв’язку з війною, або бізнес, який щойно почав відновлюватись після вимушеної паузи, або опікується військовими або цивільними:
- надаємо 50% знижки на перший рік страхування життя та здоров’я свого колективу;
- даруємо сервіс «Навігатор»: уразі діагностування критичної хвороби у працівника, ми підберемо клініку, зорієнтуємо по вартості та підкажемо, де краще лікувати в Україні чи за кордоном;
- даруємо сервіс «Міжнародна медична консультація»: онлайн консультації від міжнародних фахівців щодо встановленого діагнозу та методів лікування за підтримки компанії Diagnose.me (Нідерланди);
- даруємо тренінг на тему «Психологічна адаптація до роботи в умовах війни», а також лекцію на вибір за напрямком: здоров’я, інвестиції, харчування або пенсія.
Детальніше ознайомитись з пропозиціями корпоративного страхування можна на нашому сайті.
Переглянути pdf версію інтерв'ю для видання All Retail можна за цим посиланням.
Дякуємо команді ALL Retail за співпрацю!











