Анастасія Ведишева

Soft skills. М’які навички для успішної кар’єри майбутнього.

30.04.2021 134

Чули коли-небудь приказку “Гарна людина – це не професія”?
Багато людей і досі вважають, що кар’єрний успіх залежить виключно від досвіду та рівня майстерності, а також від того, наскільки добре ти розбираєшся в своїй безпосередній роботі інженера, програміста або маркетолога.

Чи так це? Давайте з’ясовувати!

Аналітики сходяться на думці, що до 2025 року люди і роботи порівну поділять між собою виконання трудових функцій.
Тому в найближчому майбутньому, щоб нам залишатися затребуваними на ринку праці, а нашим дітям – зробити перші успішні кроки в кар’єрі, вже недостатньо мати профільну освіту і досвід роботи в своїй сфері.

Працівникам майбутнього будуть потрібні додаткові знання і вміння, які не під силу повторити або доручити роботу чи комп’ютерній програмі.
Саме такі вміння прийнято відносити до soft skills або “м’яких навичок”, а про необхідність їх розвитку останнім часом говорять все більше і більше.

 

Розбираємось в цих новомодних термінах 🙂

До речі, не такі вже вони й “нові”. Поняття soft skills і hard skills виникли у військовій справі наприкінці 50-х років минулого століття.
В 1959 році армія США почала розробляти науково обгрунтований підхід до підготовки військовослужбовців. В ході розробки дослідники виявили важливість для військовослужбовців не тільки професійних навичок (hard skills), але й універсальних компетенцій (soft skills), які не піддаються планомірному навчанню.

Розуміння відмінностей між soft і hard skills було виражено в доктрині “Системи проектування військової підготовки» 1968 року таким чином:

hard skills є навичками роботи переважно з машинами, soft skills – навичками роботи з людьми і паперами.

Після того, як терміни прижилися у військовій науці і психології, вони перейшли і до сфери бізнесу.

Наприклад, для бухгалтера професійними навичками будуть його знання, як створити звіт і звести дебет з кредитом, а м’яким навиком може бути вміння знаходити спільну мову з колегами, вчасно здавати звіти, робити це відповідально і бути командним гравцем у відділі.
А для керівника відділу продажів, важливими “хард скілами” буде знання, як функціонує відділ і алгоритм проведення продажу, а його лідерські якості, вміння організувати людей, формувати команду будуть тими soft skills, якими він повинен володіти на хорошому рівні.

 

“Гарна людина” – вже частина професії

Настав той час, коли професійні знання і досвід не так цінуються роботодавцями, якщо вони не підкріплені розвиненими м’якими навичками.

Згідно з дослідженням, проведеним компанією Wonderlic, 93% опитаних роботодавців відзначили, що наявність soft skills у кандидата є важливим фактором при прийнятті рішення про його працевлаштування.

А дослідження соцмережі LinkedIn показало, що 57% роботодавців цінують гнучкі навички навіть більше, ніж професійні.
Особливо цінуються працівники, які легко і без опору адаптуються до змін, швидко освоюють нові технології, помічають корисні тренди раніше за інших та пропонують застосовувати їх в роботі.

 

Які м’які навички важливіше?

У 2016 році на Всесвітньому Економічному Форумі в Давосі в звіті “The Future of Jobs” був названий перелік соціальних навичок, які будуть найбільш затребувані на ринку праці в найближчі 20-30 років.

Ось найголовніші з них, які варто починати прокачувати вже зараз:

  • Системне і аналітичне мислення. Воно незамінне для професій майбутнього! Під системним мисленням мається на увазі здатність знаходити і структурувати матеріал, встановлювати взаємозв’язки між розрізненими елементами, а також відокремлювати головне від приватного і навпаки.
  • Навик комунікації. Сюди також можна віднести роботу в команді. Це здатність ефективно взаємодіяти з оточуючими людьми, продуктивно вести переговори, досягати компромісів і т.д.
  • Конфлікт-менеджмент. Цей навик виникає з попереднього – щоб комунікація проходила максимально ефективно, необхідно грамотно вирішувати виникаючі суперечки і добиватися взаємовигідних умов.
  • Управління проектами. Здатність правильно розставляти пріоритети, управляти робочими процесами, знання принципів планування і тайм-менеджменту. Запам’ятайте: професії майбутнього, нові і перспективні, мають велику потребу саме в цьому навику!
  • Клієнтоорієнтованість. Розуміння потреб клієнта та вміння підбирати оптимальні рішення для їх задоволення.
  • Знання іноземної мови, а краще – декількох. Це завжди беззаперечний бонус.
  • Лідерство. Здатність стояти на чолі групи людей, вміння координувати їх, вести за собою, мотивувати і брати на себе відповідальність за спільні рішення (в тому числі невдачі).
  • Адаптивність і крос-функціональність. Must-have для найперспективніших професій майбутнього! Ми живемо в епоху непередбачуваності, коли потрібно вміти вчасно реагувати на нові виклики, вирішувати кризи, прогнозувати ситуації і швидко змінювати спектр завдань.
  • Креативність. Творчий початок і естетичний смак вітаються в будь-яких областях – від сфери IT до б’юті-ніші.

 

Як розвивати soft skills?

Розвивати м’які навички необхідно якомога раніше. Бажано вже в школі. Але одна з проблем сучасної шкільної освіти – це відсутність прикладного характеру.
Зазвичай людина набуває нових вмінь по схемі «знання – уміння – навички». Школа ж дає лише знання.
І отримуємо прірву між отриманою інформацією та практичною реальністю. Школи просто не готові до soft skills. Вчителі начебто готують дітей до життя, але забувають про вбудовування дитини в реальність. В ту реальність, де навичка домовлятися важливіша, ніж вміння розв’язувати інтеграли.

Тож батькам необхідно взяти цю задачу на себе, щоб підготувати дитину до викликів майбутнього.

Якщо розвиток hard skills – це навчання в школі та університеті або коледжі, онлайн-курси та майстер-класи, стажування, інтенсиви і професійні конференції, то з soft skills все складніше…
Це постійна робота над собою, пошук слабких місць і прагнення їх розвивати.

Наприклад, щоб навчитися комунікації, можна записатися в дискусійний клуб або влаштовувати з друзями круглі столи з обговоренням різних тем.
Для розвитку проектного мислення корисно всі свої справи сприймати як проекти – визначати мету, розбивати роботу на етапи і виставляти дедлайн. Тут стануть в нагоді навички тайм-менеджменту, управління проектами, а також наставництва, якщо проект груповий.
Корисно розвивати емоційний інтелект, основою якого є емпатія. Намагайтеся прислухатися до своїх і чужих емоцій, стежити, як вони впливають на вас, вашу поведінку і вчинки.

Загляньте в себе, подумайте, які м’які навички ви хотіли б розвинути та вдосконалити, читайте сучасну літературу на цю тему, дивіться лекції та вебінари. Ставте чіткі цілі, заміряйте проміжні результати і підводьте конкретні підсумки, щоб надихати себе на подальше зростання.

Навчання новим навичкам – процес безперервний. Пам’ятайте про це, коли будете вибирати черговий soft skill для розвитку.

Бажаємо вам в цьому успіху!

 

За матеріалами мережі Інтернет

Сподобалась стаття?
Поділись з друзями!

Чи була стаття корисною?

Залиш свій відгук!

Заголовок

5 міфів про зайву вагу

Анастасія Ведишева

Анастасія Ведишева

17
За даними Центрів з контролю і профілактики захворювань (CDC), в США 42,4% дорослих страждають ожирінням. А за оцінками Всесвітньої організації охорони здоров'...
14 хв на читання 17
  • #ТАС_про_ЗДОРОВ'Я
14 хв на читання
07.05.2021 Читати
21 причина любити TAS LIFE

Наталія Стихальська

Наталія Стихальська

79
Сьогодні, коли нашій Компанії виповнюється 21 рік, ми вирішили скласти невеличкий перелік із 21 пункта - за що ми, а також наші колеги, партнери та наші Клієнти...
12 хв на читання 79
  • #ЖиттяТАС
  • #Результати і рейтинги
12 хв на читання
06.05.2021 Читати
Анонс благодійного забігу «Біг творить добро»

Наталія Стихальська

Наталія Стихальська

62
Сподіваємося, що Ви чудово провели вихідні! Відвідали рідних, насолодились весняною погодою, поїли пасочок ;) А ми тим часом готували для вас разом із нашими...
7 хв на читання 62
  • #ПартнериТАС
7 хв на читання
05.05.2021 Читати
ВІЛ. Правда та міфи

Дарина Дмитрієвська

Дарина Дмитрієвська

122
Як ви гадаєте, чи велика кількість статевих партнерів корелює з високою ймовірністю, що у людини буде ВІЛ інфекція? А що таке повага у стосунках? Як привнести...
6 хв на читання 122
  • #ТАС_про_ЗДОРОВ'Я
6 хв на читання
29.04.2021 Читати

Вхід в кабінет Клієнта

Вхід в кабінет Консультанта

в розробці

Вхід в кабінет