Анастасія Ведишева

Дуже дивний блог із дуже дивними відео

Що таке АСМР та як це працює?

14.08.2020 87

Той, хто дивився в Інстаграмі вкладку “Рекомендоване” більше 10 хвилин, підтвердить, що це місце – скарбниця всяких чудернацьких відео.
Та сьогодні хочемо розказати вам про той різновид відео, на яких…. зрештою, навіть не знаєш, як описати, що відбувається, але ми спробуємо )))

На одних з них просто ріжуть мило, на інших розрізають формочки з піску, зминають в руках “слайми”, або ж просто пишуть якесь слово красивими літерами…
І, частіше за все, відірватись від перегляду дуже важко, бо ці дивні відео приносять дивне задоволення.

 

 

Посмотреть эту публикацию в Instagram

 

Публикация от so satisfying we’re dying (@satisdyin.g)


Ви, напевно, здивуєтесь, але усе це не просто якийсь черговий беззмістовний “челендж” чи спосіб зайняти чомось руки і заразом зробити “унікальний контент” для своєї сторінки.

Цей різновид відео – найшвидше зростаюча ніша в Instagram з 2018 року.

У середньому щонайменше одне відео з хештегом #OddlySatisfying (ДивноЗадовольняючий) публікується в Instagram щохвилини, а в пошуку Google останніми роками спостерігається різкий стрибок кількості запитів по цих ключевих словах. Та не Інстаграмом єдиним – на YouTube вже розміщено біля 6 мільйонів подібних відео і їх кількість постійно зростає, а найпопулярніше з них набрало більше 22 мільйонів переглядів.

В чому ж їх секрет?

Цей тренд не з’явился на пустому місці. Адже соцмедіа – це часопис нашого колективного несвідомого – речі, які мільярди користувачів соціальних медіа вважають привабливими, відображають наші загальні настрої, вподобання та бажання.

Отже, все це ставить перед нами питання: Чому ці дивні відео так популярні? І чому саме зараз?

Як не дивно, але причина тут теж у психології…

Коли стало зрозуміло, що ці відео захватили інтернет, до справи взялися вчені та дослідники. Деякі з них вирішили визначити наукову причину, чому ці відеоролики викликають так звану автономну сенсорну меридіональну реакцію.

АСМР – як не дивно, не термін з інтернет-фольклору, а неологізм із цілком науковою природою. Сукупність сенсорних, візуальних чи аудіальних стимуляторів породжує у значної кількості людей приємне почуття поколювання у потилиці із поширенням «мурашок» шкірою голови, шиї та верхніх кінцівок.

Спільного у цього контенту одне – у більшості дорослих психічно здорових людей вони при тривалому перегляді викликають бажання розслабитися і навіть заснути.

Дослідники сходяться у тому, що стимулятори (або тріґери) АСМР бувають різними, але найчастіше в цій ролі виступають:

  • шепіт, тихий скрадливий голос, повільне м’яке мовлення з баритональними чи альтовими нотками (залежно від того, чоловічий це чи жіночий голос);
  • м’яке похрустування, шурхотіння пластикової чи паперової пакувальної обгортки, легке пошкрябування поверхнею пластика, деревини чи іншого текстурного матеріалу;
  • тихе поклацування та аудіоперешкоди під час програвання вінілу;
  • шурхотіння паперових сторінок у книжках чи при торканні пальцями паперу;
  • ритмічне дихання чи дмухання у мікрофон.

Втім, є також і візуальні стимулятори. До них відносять:

  • спостерігання за тим, як хтось зосереджено працює (програмує, малює, пише, креслить);
  • масаж;
  • плавні рухи руками;
  • процес накладання макіяжу, догляду за волоссям, розчісування довгих кіс, обслуговування у перукаря.

Насправді найкращою ілюстрацією того, що АСМР – не міф, може слугувати використання цього явища у рекламі.

Так, рекламну кампанію під назвою Oddly Ikea створила аґенція Ogilvy у Нью-Йорку, і майже весь відеоролик із розповіддю про ідеальне студентське помешкання побудовано на АСМР-ефектах:

“Oddly IKEA”: IKEA ASMR

 

А це реклама ULTRA Pure Gold Super Bowl за участі акторки та співачки Зої Кравіц

ULTRA Pure Gold Super Bowl Commercial with Zoe Kravitz ASMR

 

Дослідження, проведене університетом Свонсі, в якому опитували любителів АСМР, дійшло висновку, що переважна більшість з них переглядали ці відео щоб відпочити та розслабитись.

За словами професора Роберта Коломбо, перегляд АСМР відео спричиняє викид у мозок хімічних речовин, що викликають почуття щастя, а саме серотоніну та дофаміну.

Це ті самі нейромедіатори, що “спалахують” в мозку, коли людина їсть шоколад, займається сексом чи отримує сповіщення на телефон.

Але чому ці відеоролики змушують нас відчувати себе розслабленими? Доктор Аніта Дек з Університету Пека пояснює це “теорією дзеркального нейрона“, яка стверджує, що спостерігання за тим, як інша людина виконує якусь дію, викликає в нас ту саму неврологічну реакцію, ніби ми цю дію виконуємо самі.

Тож, по суті, ми отримуємо задоволення від дивних відео бо нашому мозку здається, що це ми ріжемо мило, пишемо красиві літери чи жамкаємо слайм.

Усе це служить формою мікротерапії, яка задовольняє і розслаблює наш мозок і тіло.

Але, як і при інших видах задоволення, не кожна людина має однакову неврологічну та біологічну відповідь на АСМР відео. У тому ж опитуванні, проведеному в університеті Свонсі, дослідники виявили, що приблизно половина опитаних відчували ознаки АСМР під час перегляду цих відео, а друга половина – ні.

А ви з якої половини? Час перевірити!

 

 

Посмотреть эту публикацию в Instagram

 

Публикация от so satisfying we’re dying (@satisdyin.g)

 

 

Посмотреть эту публикацию в Instagram

 

Публикация от jane (@aeslimeic)

 

 

Посмотреть эту публикацию в Instagram

 

Публикация от Charlotte Xu | Calligraphy 🇦🇺 (@charlartscript)

 

 

Посмотреть эту публикацию в Instagram

 

Публикация от Люблю мыло🥰 (@asmr_soap_vik)

 

 

Посмотреть эту публикацию в Instagram

 

Публикация от so satisfying we’re dying (@satisdyin.g)

 

ОК, ми зрозуміли, що відео з АСМР зменшують стрес і тривогу. Але чому вони стали популярними саме зараз, а не у 2010-му, коли про феномен АСМР заговорили вперше?

Почнемо з того, що стрес і тривога різко зросли останнім часом – за статистикою майже четверо з п’яти американців щодня відчувають фізичні симптоми стресу. Поєднайте це із ростом популярності смартфонів та бажанням миттєвого задоволення, і ви отримали ідеальний рецепт успіху АСМР відео.

Ці відеозаписи забезпечують миттєве зняття стресу та розслаблення в будь-який час та в будь-якому місці – і прямо з вашого мобільного. Не кажучи вже про те, що цей спосіб релаксу є абсолютно безкоштовним, не вимагає походу до лікаря, не містить гормонів та побічних ефектів.

Звучить дивно, але це так! 🙂

 

за матеріалами статті “This Is Why Oddly Satisfying Videos Are Trending”

 

P.S. Також не забувайте підписуватися на нашу групу у Telegram – t.me/TASlife, та на нашу сторінку у Facebook – facebook.com/taslifeofficial

Сподобалась стаття?
Поділись з друзями!

Чи була стаття корисною?

Залиш свій відгук!

Заголовок

Гіпертонія – гіпертиск, що може вбити

Дарина Дмитрієвська

Дарина Дмитрієвська

32
Що хорошого нам дала пандемія? "Дивне питання", - скажете ви... А втім за ці півтора роки в суспільному дискурсі головною темою стало здоров’я. Нарешті у ЗМІ...
8 хв на читання 32
  • #ТАС_про_ЗДОРОВ'Я
8 хв на читання
24.06.2021 Читати
Проєкт «ДЕНЬ МЕЛАНОМИ» від TAS life і Madanes

Наталія Стихальська

Наталія Стихальська

82
До Всесвітнього дня боротьби з меланомою Ваша улюблена страхова компанія об’єдналася із ізраїльським провайдером страхування від критичних захворювань Madanes, ...
15 хв на читання 82
  • #ПартнериТАС
  • #ТАС_про_ЗДОРОВ'Я
15 хв на читання
23.06.2021 Читати
7 психологічних ефектів, що керують нашим життям

Анастасія Ведишева

Анастасія Ведишева

102
Нам приємно думати, що всі наші рішення й реакції унікальні та залежать виключно від внутрішньої мотивації і світосприйняття. На жаль - чи на щастя - це не так...
9 хв на читання 102
  • #Лайф-хак від ТАС
9 хв на читання
22.06.2021 Читати
Щоб на фініші сказати: «ЦЕ БУЛО ОФІГЕННО! ДАЙТЕ ЩЕ!»

Наталія Стихальська

Наталія Стихальська

146
Хочеться кричати про це чи не на усіх кутках :) Адже дійсно нарешті відбувся офлайн забіг в рамках "6-й ТАВРІЯ В ОДЕСЬКИЙ ПІВМАРАФОН 2021", в якому ми брали уч...
15 хв на читання 146
  • #ЖиттяТАС
  • #ПартнериТАС
15 хв на читання
18.06.2021 Читати
Особистий кабінет Клієнта Увійти
Особистий кабінет Консультанта Увійти
TAD: робочий простір Консультанта Увійти