Маємо вам зізнатись - для фахівців нашої страхової компанії немає нічого одночасно простішого і приємнішого, ніж схвалити запит Клієнта на здійснення страхової виплати. Власне, весь алгоритм нашої роботи побудований таким чином, щоб робити це якомога швидше.
Однак, на жаль, іноді нам доводиться відмовляти у страховій виплаті. Наприклад, в минулому році з усіх рішень за заявленими страховими випадками відсоток відмов склав 4,5%.
В цьому блозі ми розкажемо - чому страхова компанія може відмовити у виплаті, що має знати Клієнт, щоб мінімізувати вирогідність відмови та що робити, якщо Клієнт не згодний з рішенням компанії.
Чому страхова компанія може відмовити у страховій виплаті?
- Переважну більшість всіх відмов (в нашій компанії це 74%) зазвичай становлять так звані нестрахові випадки. Якщо коротко - це коли в переліку ризиків, від яких був застрахований Клієнт, немає тієї халепи, яка з ним трапилась, і з якою він звернувся до компанії по виплату.
Що робити, щоб не отримати відмову з цієї причини? Під час укладення Договору уважно ознайомитись з переліком усіх ризиків, які входять у покриття, та переконатись, що ви маєте достатній страховий захист.
Наприклад, якщо Клієнт почав активно займатись спортом, є сенс придбати страхування, яке покриває саме ті захворювання і травми, що можуть виникати під час спортивних навантажень. Наприклад, в TAS Life для цього є проста в оформленні програма "Страхування спортсменів". - На другому місці за кількістю стоять відмови, пов’язані із наданням Клієнтом неправдивих даних про стан його здоров’я на момент укладення Договору.
Що робити, щоб не отримати відмову з цієї причини? Дуже ретельно, уважно та чесно заповнювати Медичний опитувальник, який надається Клієнту під час оформлення полісу страхування. Адже саме на основі цих даних андерайтер приймає рішення про прийняття Клієнта на страхування і розраховує кількість страхового покриття, яку компанія готова йому запропонувати. - І замикають цю трійку відмови по страховим випадкам, які стались із Клієнтами, коли ті знаходились в стані алкогольного сп’яніння.
Що робити, щоб не отримати відмову з цієї причини? Тут порада очевина - вживайте алкоголь відповідально, зокрема і з огляду на ваше страхове покриття в разі нещасного випадку.
Також відмовою у страховій виплаті може бути факт прострочення Клієнтом оплати по Договору. Тому не забувайте вчасно здійснювати страхові внески.
Ще більше про те, чому компанія може відмовити у виплаті радимо прочитати в цьому блозі.

Варто зазначити, що усі перелічені вище причини є спільними для усіх компаній зі страхування життя в Україні, адже вони зазначені в Правилах страхування, за якими ці компанії здійснюють свою діяльність. Для вашої зручності наводимо витяг з цих правил, а саме з пункту 6:
Підставою для відмови Страховика у страховій виплаті є:
6.2.1. Навмисні дії Страхувальника (Застрахованої особи, Вигодонабувача) спрямовані на настання страхового випадку. Зазначена норма не поширюється на дії, пов’язанні з виконанням ними громадянського чи службового обов’язку та вчинені у стані необхідної оборони (без перевищення її меж) або захисту майна, життя, здоров’я, честі, гідності та ділової репутації. Кваліфікація дій зазначених осіб встановлюється відповідно до чинного законодавства України;
6.2.2. Вчинення Страхувальником (Застрахованою особою, Вигодонабувачем) умисного злочину, що призвів до настання страхового випадку;
6.2.3. Подання Страхувальником (Застрахованою особою, Вигодонабувачем) свідомо неправдивих відомостей про предмет Договору страхування або про факт та обставини настання страхового випадку;
6.2.4. Несвоєчасне повідомлення Страхувальником (Застрахованою особою, Вигодонабувачем) Страховика про настання страхового випадку без поважних на це причин або створення Страховикові перешкод у визначенні обставин страхового випадку і розміру страхової виплати.

Що робити, якщо ви незгодні з відмовою?
1. Перш за все, спробуйте врегулювати питання самостійно.
Зверніться в страхову компанію зручним для вас способом та з’ясуйте причини відмови. Працівники мають вказати вам, під яке з виключень, зазначених вище, підпадає ваш конкретний випадок.
В разі незгоди з цим рішенням, ви можете попросити компанію переглянути його.
Для цього напишіть Заяву про перегляд рішення щодо страхової виплати із обгрунтуванням незгоди та наявними у вас даними чи фактами.
Заява пишеться в довільній формі і від руки.
Далі лист відправляється поштою на офіційну адресу страхової компанії, або можна зробити фотокопію і надіслати на емейл.
Ви можете вказати, яким чином вам буде зручно отримати відповідь від компанії - на вашу поштову скриньку чи емейлом.
Згідно Закону про звернення громадян, Заява розглядається протягом 15 робочих днів або до 30 календарних днів.
2. Звернення до Національного Банку України.
Якщо страхова компанія відмовила вам у перегляді свого рішення, ви можете звернутись до регулятора - Національного Банку України.
НБУ, в свою чергу, перевірить та надасть свій висновок щодо правомірності відмови страхової компанії у виплаті.
3. Звернення до суду.
Це остання інстанція в разі, якщо і страхова компанія і НБУ не знайшли підстав скасувати рішення про відмову у страховій виплаті.
Сподіваємось, ця інформація була вам корисною і бажаємо отримувати поменше відмов у вашому житті - зокрема і від страхової компанії!













