Як і більшість двадцятирічної молоді в Індії, Беверлі Котуіньйо менше за все думала про страхування життя.
Аж допоки її країну не накрило черговою хвилею пандемії та спричинених коронавірусом смертей.
"Я бачила, як через ковід йдуть з життя мої однолітки, це й стало останньою краплею для рішення придбати собі поліс страхування", - зізнається 24-річна Беверлі та додає:
"Зовсім не хочеться, щоб моїй родині довелось бігати по знайомих в пошуках коштів на лікування, якщо я теж раптом захворію".
За офіційними підрахунками індійського Міністерства охорони здоров'я, кількість смертей від COVID-19 вже сягнула 340 000 осіб, що є третім за величиною показником після США та Бразилії.
Однак експерти вважають, що ці цифри сильно занижені через низький рівень тестування і що, ймовірно, в Індії померло більше людей, ніж де-небудь ще в світі.
Нагадаємо, в Індії проживає понад 1 мільярд 300 мільйонів чоловік.
При цьому кількість людей середнього класу рівня розвинених держав Європи наближається до 300 мільйонів.
Але з іншого боку, біля 350 мільйонів населення не мають освіти, не вміють ані читати, ані писати і мають великі проблеми з доступом до їжі, води та медикаментів.
Коли в квітні-травні друга хвиля пандемії досягла свого піку, кількість 25-35 річних індійців, що уклали термінові поліси страхування, зросла на 30% порівняно із трьома попередніми місяцями разом узятими, - такі дані навів PolicyBazaar, найбільший в Індії агрегатор онлайн-страхування.
А придбання термінових страховок на сайті онлайн агрегатора InsuranceDekho в травні зросло на цілих 70% порівняно із березнем.
«Ця пандемія привела до підвищення обізнаності щодо необхідності фінансового захисту серед тих, хто його не мав та недостатньості поточного страхового покриття у тих, в кого воно вже є», - каже Нірадж Шах, головний фінансовий директор HDFC Life Insurance.
В компанії, в якій працює Шах, вперше за 15 місяців з початку пандемії відмічають різке зростання попиту на страхові продукти саме серед клієнтів, молодших за 35 років.
Фахівці також зазначають, що завершення другої хвилі коронавірусу не зменшує інтерес індійців до придбання полісів страхування. Вирогідно, через те, що невдовзі країна очікує на третю хвилю. Адже на сьогодні повністю вакциновано лише 45 мільонів осіб, а це 4,7% дорослого населення, що, очевидно, є недостатнім для колективного імунітету.
Що змінилось у ставленні до страхування?
«Страхування життя стає четвертою опорою для сім'ї середнього класу після одягу, їжі та житла», - впевнений Анкіта Агравал, засновник і виконавчий директор InsuranceDekho.
При цьому варто зазначити, що рівень проникнення страхування життя серед населення Індії порівняно низький.
В 2019 році він склав 2,82%, тоді як середньосвітовий показник - 3,35%. Однак варто враховувати той факт, що у значної частини населення Індії взагалі немає наявного доходу, який дозволяв би відкладати кошти на страхування, а через економічні наслідки пандемії ця ситуація ще погіршилась.
Тож зацікавленість у страхуванні життя викликана саме зміною пріорітетів, а не покращенням фінансового становища населення.
Найбільшою популярністю і Індії наразі користуються відновлювані поліси страхування життя (term insurance), за умовами яких родина застрахованого отримує відшкодування у разі його загибелі під час дії договору. Такі програми не передбачають ощадного елементу, однак є дуже прийнятними за ціною.
Проте відзначається поступове зростання попиту і на інші види страхування, в тому числі - медичне.
Авніш Сухіджа, старший фінансовий аналітик BNP Paribas переконує: "Якщо хтось в Індії і розмірковував над придбанням страхового полісу, можете бути впевнені - він купує його прямо зараз".
За матеріалами статті "Shocked by COVID deaths, young Indians rush for life insurance"