Customertimes – це IT компанія, яка надає рішення у сферах розробки продуктів, впровадження програмного забезпечення та аутсорсингу для клієнтів у 63 країнах світу.
Фахівці Customertimes отримали визнання від Salesforce як експерти у п'яти ключових областях та забезпечують послуги на будь-якому етапі розробки продукту чи реалізації проєкту.
Наразі команда Customertimes глобально налічує понад 1300 працівників, з них більше 500 в Україні.
Реалізовано більше 4 000 успішних проєктів, які дозволили клієнтам цієї компанії досягнути їхні технологічних та бізнес-цілей для підвищення продуктивності та корпоративної цінності.
А ще компанія Customertimes дбає про своїх працівників та використовує для цього розумні страхові рішення.
Наталія Стихальська, директор Департаменту маркетингу та стратегічних комунікацій, TAS Life, поговорила із Юлією Озійчук, HR Operations Specialist, Customertimes, щодо викликів та мотивації персоналу у цей складний час.

Юлія Озійчук
Н.С.: — З якими викликами ви та ваша компанія стикнулися під час повномасштабної війни?
Ю.О.: — Справжнім викликом та водночас пріоритетом для нас була безпека наших колег (ред. “далі — CTzens”) та їхніх родичів. Тому перше, що ми могли зробити в турбулентні часи — це створити чіткий план дій, аби все було прогнозованим та прозорим. Надважливим та цінним для нас було залишатися соціально-відповідальним бізнесом, яким ми і були до повномасштабного вторгнення.
У лютому 2022 року ми потурбувались про безпеку команд в Україні та організували для київських членів команди та їхніх родин релокацію на Захід України. Вже на місцях ми забезпечили швидке та комфортне розселення, відносно швидку адаптацію для безперервності бізнесу та робочого процесу.
Восени 2022 року ми продовжили працювати частково у remote-форматі, але й відновили роботу київського офісу для всіх, хто бажав відвідувати його. Коли ж почались перебої з електропостачанням, ми орендували готель в Кам’янець-Подільському та запропонували колегам переїхати туди. Ця локація, так само як і наші офіси у Львові та Києві, була обладнана генераторами та Starlink’ами. Таким чином ми мінімізували ризики відключення світла чи відсутності інтернет-зв’язку і створили додатковий простір для роботи і життя в більш безпечному регіоні.
Ще до початку повномасштабної війни (з 22 лютого) ми запустили програму релокаціі та компенсували $1000 всім співробітникам на переїзд як в межах України, так і за кордон. В обох випадках ми були відкриті до різносторонньої консультації колег стосовно переїздів. Попервах нам здавався складним момент із забезпеченням медичного страхування, але згодом ми знайшли рішення. Тож сьогодні медичне страхування залишається важливою складової бенефіт-пакету незалежно від того, де знаходяться наші колеги.
Окремо хочу відзначити, що з перших днів повномасштабної війни ми підтримуємо CTzens, які вступили до лав ЗСУ та боронять нашу землю. Всі вони отримали фінансову допомогу, отримують щомісячні бонуси, а також за ними, без винятків, збережено робочі місця. Це той невеликий внесок, який ми можемо зробити за їхню безцінну службу в ім’я нашої країни та свободи.
Н.С.: — Чи є у вашого бізнесу зараз проблеми з наймом працівників? Чи стикаєтесь Ви з тим, що серед претендентів складно обрати кандидата?
Ю.О.: — Ми не маємо проблем із найманням кадрів в Україні, нині майже всі позиції закриті висококваліфікованими технічними спеціалістами. Що ж до ринку Європи, то в нас час від часу зʼявляються вакансії на cutting-edge проєкти, які передбачають пошук кандидатів із технічною експертизою. За оновленнями таких позицій можна слідкувати на наших сторінках у соцмережах Customertimes Ukraine чи на офіційному сайті customertimes.com.
Друге питання цікаво розглянути з двох боків. Адже насправді, складнощі у виборі кандидата можуть виникнути з різних причин. Уявімо ситуацію, коли немає кандидатів, які б підходили під зазначені вимоги. Чи інша ситуація: коли кандидатів з сильною експертизою кілька і потрібно обрати одного.
Але я точно можу констатувати, що складнощів із найманням висококваліфікованих технічних кадрів в Україні ми ніколи не мали — тут було і залишається багато спеціалістів із досить сильною експертизою.

Команда Customertimes Україна
Н.С.: — Як ви мотивуєте свій персонал? Що є найкращою мотивацію в теперішніх умовах?
Ю.О.: — Найкраща мотивація для колег — це відчуття нашої підтримки, особливо зараз.
Якщо вони помічають, що компанія допомагає та відгукується на їхні потреби та запити, а менеджмент дивиться з ними в один бік в плані карʼєрного та особистісного розвитку — це точно вплине на загальну мотивацію команди.
В Customertimes така підтримка втілюється в багатьох речах.
Наприклад, CTzens мотивовані за рахунок чіткого плану особистісного розвитку і кожен має так званий PDP (Personal Development Plan). Тобто джуніор-спеціаліст знає, який шлях йому потрібно пройти разом із командою, лідом та менеджером, аби стати сініор-спеціалістом.
Також в нас діє прозора система грейдингу та зовнішнього бенчмаркінгу. А наша політика компенсацій та пільг конкурентоспроможна та є додатковою умовою мотивації та задоволеності роботою.
Наші колеги знаходять мотивацію й у вигляді бенефітів для освіти та розвитку: наприклад, кожний з них має вільний та безкоштовний доступ до багатьох освітніх платформ (Udemy, Go!Fluent, Coursera тощо), адже в компанії з перших днів підтримується культура безперервного обміну знаннями.
Ми також розвиваємо ідеї work-life-harmony, допомагаючи забезпечити баланс між роботою та особистим життям. Піклуємось про медичне страхування, юридичну та психологічну допомогу.
А ще — підтримуємо колег і в ширшому значенні: в маленьких та великих ініціативах, в їхніх хобі та інтересах, допомагаємо розвивати особисті бренди технічних спеціалістів на внутрішніх та зовнішніх майданчиках тощо. І звісно, заохочуємо всі волонтерські проєкти та збори наших спеціалістів, які допомагають ЗСУ та цілій країні на шляху до перемоги.
Н.С.: — Чому ви вирішили застрахувати своїх працівників? Як обирали страхову компанію? Що було важливим при виборі компанії по страхуванню?
Ю.О.: — Насправді, медичне страхування перебуває в топі пільг вже давно. І це не привілей, а радше — базовий пункт в пакеті бенефітів більшості ІТ-компаній.
Опікування здоров’ям зараз (зі зрозумілих причин) як ніколи цінується співробітниками. В Customertimes можливість медичного страхування надається працівникам вже не перший рік і щорічно ми адаптуємо програму під потреби CTzens або зовнішні обставини. Аби розширити підтримку, цього року ми задумалися над впровадженням додаткової опції до корпоративного страхування, а саме — над страхуванням життя. Ми просто мали врахувати такі страхові випадки, як можливі наслідки бойових дій для мобілізованих колег та колег в тилу. Крім того, ця послуга стала не лише додатковим захистом для колег та їхніх родин, а й значною фінансовою підтримкою.
Обрати компанію, яка б надала нам свої послуги в страхуванні життя, було нескладно. До вагомих факторів, які відіграли ключову роль при виборі страхової, стали надійність, покриття визначених страхових випадків, строки страхових виплат, можливість та умови для користування страхуванням родичами. І звісно, клієнтоорієнтованість. Тому дякуємо TAS Life за те, що відповідає всім нашим потребам та запитам.
Зазначу, що корпоративне страхування покривається компанією у повному обсязі для кожного співробітника, бо ми вважаємо, що ця допомога — наш обов’язок та відповідальність перед колегами.

Н.С.: — Які три поради ви б дали менеджерам та власникам бізнесу в теперішніх умовах?
Ю.О.: — Універсальних порад немає, адже кожна компанія унікальна і має власні потреби та підходи до ведення бізнесу. Але якщо виходити з досвіду Customertimes, то я би радила:
- Бути проактивним. Зробити все можливе там, де ти відчуваєш, що будеш корисним.
- Пріоритезувати. Відмовляючись від непотрібних завдань, ми можемо сконцентрувати свої зусилля на тих справах, які матимуть вплив на наше особисте та професійне зростання, добробут колег та країни.
- Бути чітким та зрозумілим. Особливо, якщо це стосується комунікації із колегами з приводу планів та новин компанії. Прозорість та чесність — найкращі риси будь-яких стосунків. І відносини“компанія-співробітник” — не є винятком.













